Tuesday, February 16, 2010

Tensen ngan org tak faham2:::

Salam,

Cuti raya cine ni aku banyak habiskan cuti kat umah abang aku kat Serdang.. lgpun 1st time g umah dia n tdo sana..coz dulu abang aku bujang, mana leh tdo umah dia kan..skrg abang aku dah berstatus suami org..leh aku tdo umah dia kenal kak ipar..kak ipar aku baik, rajin n memang baik la.. tapi bosan jugekla..abang aku anak pun takde agi..so, lepak je la kat umah dia..aku tak balik kampung.. ingatkan bizi ngan keje..tapi keje syik postpone je..mybe bulan Mac ni balik kampung kot kejap..windu juge kat ma abah famili kat kampung.. nak balik kerap2 kena jimat2 juge skrg ni..byk komitmen nak kena bayar itu ini..yela, kalu kite citer komitmen kite nak suh org faham, lain pula org faham kan. bagi dorg bila komitmen kite byk makna kita berduit mampu bayar itu ini..pk dlm simpanan kite bykla tu..hakikatnya smakin byk komitmen smkin byk la duit kuar nyer mcm air mengalir..lom smpia hujung bulan.. mcm2 dlm kepala nak kena pk.. yela takkan nak habiskan duit dlm simpanan kan.. dah name simpanan..guna time tol darurat@perlu r kan..

adala aku luah sal kewangan..byk nak bayar..ingat org faham..n ada hulur duit sbg sedekah/belanje coz spanjang keje tak smpat nak belanje makan kan.. nak bagi hadiah utk hari penting pun tak smpat..tut2 org yg belanje tu dah mintak pinjam..seratus dua ok lagi...ni 5 6 ratus..minggu lepas dah kuarkan 4 ratus utk famili dah tak termasuk bulan2 aku masuk..ni ada org mintak plak(bukan mak ayah aku la).. dah tu gtau tak dpt bagi mcm merajuk plak..huhu..tak sedap jugek la hati aku..tapi tu la.. diri sendiri plak terumbang ambing..hujung bulan ni nak aku nak pakai duit jugek bukan sikit2 tau cecah kat 4 angka.. kenapala org tak faham2.. bagi pun salah tak bagi pun salah...dahla keje tak tetap agi::: huhu

pe2..ngan myLove, aku epi.. hee

No comments: