Wednesday, August 5, 2009

:::DUGAAN..SABARLAH SAYANG:::

Salam,

Semalam after subuh aku terima SMS yang mengkhabarkan bad news..rasa agak down jugek masa tu...tremenung seketika atas sejadah..sampai aku terlewat sampai kat opis..rasa luluh jugek jantung ni..kesian kat ma abah..terbayang muke dorg..huhu..tapi smlm n hari aku amat bizi gek..p aku tetap call ma abah aku..p aku tak nak cakap byk sgt hal itu..coz akan menambahkan lagi kesedihan di hati dorg

pastu before solat zohor dalam surau aku terima panggilan telefon daripada si dia gtau yg wallet dia tercicir n baru perasan masa check in hotel kat shah alam..aku sedih gek..risau pun ada kat si dia..kalaulah aku ada kereta sendiri kan lehla aku tolong si dia amik..p kalu terdesak aku sanggup sewa teksi g kat dia..tapi dia dah mintak tolong kwn dia utk buat report polis..aku juz mampu tolong topup kerana si dia tiada wang se sen pun..aku pun ada bape hinggit je kat tangan n gaji tak dapat lagi..juz kat simpanan aku adala kalu emergency..aku leh bagi..tapi si dia tak nak..si dia pinjam ngan kwn dia..aku tak berkira ngat si dia sebab si dia selalu ada time aku susah..yela..kenang gek budi orang kan..tambah si dia insan yang penting dalam hidup aku after famili aku..segala sal kisah@masalah aku dia lebih byk tahu berbanding famili aku sendirik..biasela tu kan..pastu aku smyg zohor n hajat sekali..n masuk opis balik..kontiniu keje aku yg bertimbun tuu..sal Retreat YB Menteri, ISO yang nak dibentangkan..bla..bla...hari ni pun aku ada keje..ni rest jap..

pastu balik aku borak2 ngan si dia dalam telefon...sama sembang hal masing2 kongsi2..future n jadi manusia lebih baik..dia call aku n aku call dia..n aku bagi topup utk si dia..sabarlah..dugaan pasti ada hikmahnya..after hujan pasti muncul pelangi..Insyaallah..kesabaran itulah yang penting..aku menitis air mata gek masa call akak aku kat kampung,,,ntahla...sabarlah...mungkin aku byk memendam rasa selama ini..nangis tu kdg2 ok untuk melepaskan tekanan...aku harus redha..semoga after dis baik2 semua..Amin..

WAsalam..

p/s: ilove my famili n mr Lanz!!

No comments: