Tuesday, August 25, 2009

:::SaHur:::

Assalamualaikum..
Jam 5am aku tersedar dari mimpi..hee..bangun je aku terus kejut si dia utk bgun sahur..aku tahu si dia flu suara lemah je..cian..pastu aku gtau yg aku kena bgun utk mandi bagi menunaikan kewajipan aku utk berpuasa hari ni..after mandi aku panaskan air..aku menjamah 2 biji kurma sebagai sunat bersahur..kurma aku dpt dari bengkel smlm kat opis..aku tak la suke ngat mkn kurma..sbb amat manis..tapi sekadar amik berkat.. waktu imsak area aku tggal jam542am..aku juga menjamah sedikit roti..nasi goreng ada tapi pedas..aku takleh makan pedas..pedas sgt...so, aku makan coklat febret aku n minum air milo segelas..

mata rasa ngantuk after sahur...huhu..dugaan..terpk nak kol si dia nak tahu si dia bgun sahur atau tak..tapi p mybe si dia penat..aku rasa tak nak tdo balik..so, aku solat tahajud..waktu subuh lom masuk lagi..after tahajud aku baca yasin n doa..solat sunat takleh dilakukan after solat subuh kan..tol tak?? jam menunjukkan 552am..waktu subuh sudah masuk..aku terus menunaikan solat subuh...masa utk bersiap2 ke opis awal lagi..terfikir aku lom iron baju lagi..so, aku iron la baju..plan nak pkai bju kurung light pepel..tapi upenyer baju tu tak kering lagi di jemuran...so aku capai je baju kebaya hijau..n terus bersiap...ngantuk jugek..p ku tahan..tahan..jam645am aku keluar dari rumah untuk ke pejabat..

sekian..now,,,aku kat opis...ada keje sikit..tata..jam710am aku sampai kat opis..time opis aku adalah jam8am sebenarnyerr..heee


p/s: moga niat aku nak mendapat keberkatan bgun sahur n melakukan solat sunat berpanjangan..bukannyer awal ramadhan sahaja..Insyaallah..caiyok2!

kepada mr lanz>>>jangan lupe g klinik hari ni k...

No comments: