Sunday, July 19, 2009

Kembali sebagai Perantau:::

Salam,

Aku bercuti ke kampung 3 hari sudah..rasa cuti tu tak mencukupi.h0h0...kebetulan balik nie aku plan nak amik baju aku yang aku masih tak bawa smua lagik..so, cuti ni juge kebetulan musim buah ni makanlah buah byk2 lol.manggis@mete, rambutan@moktam, durian@diyan.. aku paling byk makan buah durian@diyan..hee..mahu panas rasa badan n pening2..tapi sedap punye pasal makan la diyan ngan lahapnyerrr...hihi..tapi aku tak pandai kopek buah diyan,,,huhu..duri2 kan..ada yang melucukan kerana aku duk sorang kat dapur aku try kopek diyan..jadi berlubang diyan tu aku kerjakan sebab tak reti..haha..p aku try yang lain yang kecik sikit barula boleh..tapi nak buka lagi n lagi terpaksa adik lelaki aku yang tolong aku..huhu..

Balik kampung ni jugek kebetulan ada agihan duit bakti remaja sebanyak RM200 seorg..remajakah aku? tapi aku rasa patut dinamakan bakti belia..sbab yang pergi yang lom kawin n berumur 21-40 tahun..so,,,bukan remaja la tu namenyer..aku malas nak mik duit sbanrnyerr..p rezeki kan..Lagipun Terengganu kan "kaya" hihi..Alhamdulillah..rezeki aku balik kampung kan..


Balik kampung memang best..apatah lagi ma abah akan "manjakan" aku walau aku dah dewasa..hihi..lama tak jumpe..(padahal sebulan je aku tak balik kampung..hihi).. 1 hal lagi adik2 kecik aku yg comel suke manja ngan aku..h0h0..layan gek walau penat..tapi tak dapat jumpa akak aku sebab dia nak exam kan..gudluck..

Pe aku tengok,, kerajaan Terengganu memberikan e-book@laptop kpd murid tahun Lima untuk penggunaan di sekolah dan di rumah 1 unit setiap seorg..perkembangan yang baik..(sebab adik aku darjah 5 dpt,,tu pasal aku tahu..hihi)..e-book tu dorg block internet dan diawasi oleh technician sekolah dorg.tapi dpt online bila kat skul la. n ada doa2 n surah2 dlm ebook tu..nanti expert adik aku la dari aku IT nanti..huhu..hehe..

Balik hometown gek aku jadi cikgu untuk adik2 aku..hihi..ajar dorg buat homework..garang gek aku jadi cikgu utk adik2 aku..hihi..


N belanje ma, abah n famili makan2..tapi aku plan nak masak best2 balik kampung ni tak sempat..maklumla ma abah aku bizi..aku nak kuar pun takde mood..penat..pening2..huhu..pe2 aku tak puas lagi balik kampung..Mr Lanz pun balik kampung die jugek kat marang nun..n aku kat besut..


Hari ni, aku kembali ke putrajaya meneruskan tugas2 ku..aku plan nak cuti ri ni tapi aku tak sedap hati walau aku ngantuk+penat gler+perut memulas.. aku datang keje gek..aku tak bape hepi ngan keje aku skang ni..serius...p aku try jugek..mybe kejap cuma rasa tak best tu..

K la..ada keje..rugi lau tak lik kampung..hihi..wasalam..

No comments: