Sunday, December 21, 2008

JOM HEBOH HEBOH,,,NOT KECOH2

Pada last wikend, hari sabtu aku menjadi petugas untuk PAMERAN INISIATIF eKL di KARNIVAL JOM HEBOH Bukit Jalil Kuala Lumpur.. 1st time aku join Jom Heboh ni..tapi merangkap petugas n participant..hehe.. satu pengalaman yang bagus untuk aku..aku terpilih dalam seksyen aku untuk jadi promoter bagi projek baru mycompany iaitu perlancaran mySMS.

mySMS ni berfungsi untuk menyampaikan info perkhidmatan kerajaan kepada rakyat. tapi sebagai unutk mendapatkan info tu kenalah register dulu untuk menjadi ahli mySMS. untuk keterangan lanjut bolehla melayari portal www.mysms .gov.my..caj untuk pendaftaran hanya 35sen sahaja sekali seumur hidup..


Oleh kerana aku agak baru dalam company ni..banyak yang aku tak tahu projek2 lain sperti myBayar n lain2 maka staf n officer mengadakan taklimat mengenai projek tersebut lebih khusus kepada mysms.

JOM HEBOH..MYTASK..SAbtu 20/12/2008
Pagi Sabtu, after solat subuh, aku bersiap2 untuk ke ofis terlebih dahulu bersama kawan ofis aku si diana.. aku kena pergi ofis dulu coz kena naik pajero ofis ke bukit jalil tersebut..pajero tu dipandu oleh abang amir driver mycompany n yang lain adalah si shazleen, kamal, melissa termasuk aku n diana.. dalam 15 minit camtu sampaila aku di bukit jalil jam 815am..1st time gak aku g bukit jalil.. oleh kerana tugasan aku bermula 1230pm-430pm maka aku n diana bersiar2 la sekitar booth2 lain kat situ..aku masuk booth perfume 2 otol rm10..wow..murah beb..tapi kan bau dia adus tak besh pun..huhu..

niat ktaorg sebenarnya nak cari makan..lapar..booth ktaorg pun baru bukak..makanan pun takde lagi..sambil tercari2-cari tu singgah booth orang lain.tapi dorg pun masih nak buka gak..ada yang masih kosong lagi coz masih awal lagi booth untuk dibuka..mybe dorg dalam perjalanan ke bukit jalil kot..tiba la kat booth makanan.booth makanan ni dekat ngan STESEN LRT Bukit Jalil la.. ktaorg pesan nasi lemak n nasi goreng n teh o ais..tak best pun.air rasa macam air kosong je,,tapi oleh kerana booth tu je ada..santap je la kan..perut pun kekenyangan.. so ktaorg sambung perjalanan ke booth2 lain..majoriti yang dibuka adalah booth jual baju2 n gift..adalah yang hamper mamee rm10.n lain2 la kan..

aku singgah kat booth women@tv3.. jumpala artis faizal yusoff.hencem sgt secara life..yang lain aku tak berapa kenal..tapi dorg pelakon SPA Q.kalu korg pernah tgk taula kan.. aku pun amik peluang amik gambar artis tu..tapi tak bergambar pun..sebab artis ni main selamba peluk2 bgambar..artis lelaki ngan peminat perempuan..so, aku malas la.. juz jadi peminat dari jauh je la..hehe..

pusing2 booth lain tgk artis si ezany..hensem jugakla..sampai booth ayam brands lau tak silap, ada Dafi..comel je dafi tau.. akupun terus klip klip ambik gambar juz guna handphone je..handphone baru aku..hee..sony ericsson w380i.warna pepel..iklan2..hee

dekat jam1130am camtu aku pun memulakan tugas sebagai promoter company aku..kena tukar baju tshirt official dulu..warna oren, bertudung kuning n berseluar jeans..itulah aku..hehe..company ktaorg iaitu Bahagian eKL, MAMPU adalah buat tempahan beberapa promoter lain, DJ n clown badut 2 org..aku ni agak takut ngan clown..nasib baik badut je,,n dorg mana la kacau aku kan..sebab aku kerja kat situ..sebelah booth aku ada Champbell,Prego, MEDC, n Harian Metro. area booth aku..aku ada ternampak gak artis lain macam Jaafar Onn sebab booth dorg berhampiran booth aku jugak..

Dapatlah customer ramai gak..clown jadi peranan penting untuk menarik perhatian customer..begitu juga belon2 eKL.hee..aku kadang kelakar juga layan karenah customer..kadang2 dorg saje nak kenakan aku..macam2 pertanyaan kdg2 di luar topik..tapi aku layan sebagai customer..tapi memang penat sangat jadi promoter ngan keadaan panas terik pulak,, naik berkematu kaki aku jadi promoter ni..dalam 15 ribu juga yang mendaftar sebagai ahli mySMS..tapi ktaorg punya booth ada menyediakan 3 games iaitu "Giants Jigsaw Puzzle", Wheel of Fortune", dan Giant Sahiba". hadiahnya bagi aku takla interesting sgt..tapi alhamdulillah mendapat sambutan yang meriah dari pengunjung2 Jom Heboh..

Lunch ada sedia nasi ayam..ngan tahap lapar n penat juga aku makan tapi selera tak seberapa..tak tahu..mybe penat..

Sambung bertugas macam biasa mempromosi pengunjung untuk mendaftar sebagai ahli mySMS..

aku round booth2 lain jap lau rasa bosan kan..aku pergi booth brand's..kat situ ada kanak2 umo 8 tahun begitu teruja gak aku tengok..kanak2 perempuan tu menyanyi lagu kalis rindu..fuh! dia berdancing memang cantik..n bla2.. la kan..

dah jam4 aku bersiap balik..adalah beli barang sikit n baju..balik aku naik LRT dari bukit jalil ke bandar tasik selatan..n pertukaran train aku naik ERL KLIA dari bandar tasik selatan ke putrajaya cberjaya.. penat..tapi best...zzzzz

1 comment:

Lanz™ said...

hee..dpt xperience jadik promoter e.Amik pengalaman sebanyak mana dapat. Thx kek tu! I like.