Tuesday, December 9, 2008

RAYA DI MUSIM TENGKUJUH..

5 NOV-10 NOV

5 Nov, Aku tak dapat tdo pagi tu..sakit perut sangat..terpaksa amik cuti keje hari ni..huhu..call bos bagitau aku tak sihat..aku g klinik ambik ubat..RM40 rege ubat tu..juz 2 jenis kapsul je..huhu..

Lepah jer mkn ubat aku terus tdo..tdo..tdo..
aku juz makan nasi ngan sardin je.hehe..tapi licin je aku makan..tak larat nak masak best2.lagipun gaji aku tak masuk lagi..tapi heran aku..walau tak sihat aku selera je makan..malam ni aku nak bertolak balik hometown..yes2..

Aku bertolak ke hentian kajang tggu bas tiba..bas mUTIARA nO18 Seat 4..depan tu..sebaik aku ok je sepanjang perjalanan aku balik kampung.Alhamdulillah..

Pagi 6 NOV, cam biase abah aku awal pagi jam 530am dah tggu aku kat hentian Jerteh..aku dah tiba di Jerteh..balik2 je aku tdo..huhu..musim hujan je skrg kan..tdo je la besh..sebaik umah aku tak pernah banjir..hehe..

7 Nov plak,, aku pun takde cter besh..ujan..ujan..ujan..je tdo, makan n tv je keje...cuma ada la tolong ma aku kat dapur utk persiapan raya Aidiladha..ohya..pagi tu aku kuar pekan ngan abah n adik..abah aku drive kete..punyala bizi jalan maa..aku beli juadah raya..kek..n keropok je..ala kadar je.jangan mmbazir kan..hee..malam raya tu kemas2 la sikit kan..letak kuih kek dalam balang..malam raya pun dah ada pengunjung beraya..hehe.ma aku paling sibuk pasal tapai dia..hehe..masak or nak tapai tu..

8 nov

Pagi-pagi raya jam 7am aku dah bangun tolong ma kat dapur..persediaan menu2 santapan raya la kan..aku, ma tak dapat smbahyang sunat raya atas sebab2 tertentu..org pmpuan ler..juz abah n adik2 aku je g masjid untuk menunaikan solat sunat raya..aku juz mandi sunat raya..korang mandi tak sunat raya? hee..hujan je skrg..juz duduk kat umah..dalam kampung aku bih kurang 14 ekor lembu dikorbankan..sampai penuh peti ais tu ngan daging2 Qurban..TQ pada yang menghulurkan..hee..ada juga dorg bagi yang sudah masak macam daging goreng, sup daging, singgang daging..serba serbi daging..bagi yang berpenyakit darah tinggi jangan santap byk2..kan naik berkilo2 darah ang..hihi..Seperti biasa menjadi kebiasaan famili kami setelah selesai menunaikan solat sunat raya, bermaaf2an la sesama ahli keluarga..bermula ngan abah pastu ma n abang, kakak n adik2 la kan..abang aku sorang je tak balik..dia balik umah famili dia n bakal isteri dia..hee..kat pahang tu..tapi berpoluh2 call ma sebab kerinduan.huhu..cian..hee..lunch hari raya aku masak tomyam ayam+sayur..hehe..besh?? ntahla..yg pasti famili aku sukakannya..yummy..tapi kau tak selera nak makan..huhu..lagipun aku nak makan sup daging..bau pun menusuk hidung..slurppp..yummy2..=)


takde pe yang byk xtvt raya haji taun ni..coz ujan..banyak terperap kat umah je..

9 NOV, aku pagi2 dikejutkan oleh ma..malasnye nak bangun..tapi bangun jugak..hee.. hari ni famili ktaorg nak pergi ke Gunung..bukan nak panjat gunung tau..name tempat tu Gunung. Qlate..aku tak nak ikut coz malam ni aku nak bertolak ke KL..pagi sok 10 nov tu aku keje..tak nak..tak nak..nak rehat2..macam2 alasan aku bagi tapi ma aku akhirnya terima alasan aku tu.hehe..sonoknya...tapi tinggallah aku sorang kat rumah..huhu..bertemankan katil n tv..tdo pastu tgk tv..aku pun bosan2 sorang2 packing barang nak g KL malam ni..jam10pm..Bas Cepat Xpress..seat 25..hee.. malamnye aku pun bertolak. Abah aku yang hantar aku ke bas stop jerteh..n tak dilupa bantal mucuk aku stsa dibawa,,cejuk wei naik bas..leh peluk bantal..bagi best n selesa tdo atas bas..zzzzzzzzzzzzz..

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.MAAF ZAHIR DAN BATIN..SEMOGA SETIAP PENGORBANAN DIBERKATI-NYA..AMIN

2 comments:

Lanz™ said...

selamatttt..tak tinggal bantal mucuk dia tu..hee

diYana said...

RALAT
BUKAN 5 NOV-10 NOV but 5 DIS-10 DIS..

salah info...

to incek Lanz--hehe