Tuesday, December 2, 2008

Seorang Aku...

seorang aku...hmm..rasa sejak akhir-akhir ini banyak berfikir..tentang masa depan especially my career n love..love? or C.I.N.T.A...ada apa dengan cinta erk?..hm bagi seorang aku cinta bukan hanya berpaksikan kasih sayang semata-mata..tetapi adanya nilai kejujuran, kesetiaan, keihklasan dan pengorbanan..namun, banyak manusia khususnya yang beragama Islam cinta menurut hawa nafsu semata2..tapi manusia memang diciptakanNYA bernafsu dan berakal..jika tidak bernafsu sudah tentu ianya adalah malaikat..dan jika tidak berakal itu namanya binatang.. cintalah kerana Allah..itu lebih baik..[untuk peringatan aku jua]..

apa2 pun selain mengejar cinta aku juga mengejar cita-cita..aku belum mencapai cita-cita yang aku harapkan..tapi bukan bermakna aku tewas dengan cita-cita aku..tapi seorang aku adalah terus berjuang untuk improve diri aku agar aku bersedia untuk segala2nya demi cita-citaku..cinta aku bukan kpd kekasih hati sahaja tetapi kepada orang tua aku..walau aku belum mempunyai pekerjaan tetap n gaji tak seberapa aku gembira dapat menghulurkan wang kepada mereka..biar mereka merasai hasil usaha ku pula..

moga cita-cita dan cinta seorang aku bergerak seiring dan mampu kugapai dengan jayanya..Amin Ya Rabbilalamin..

1 comment:

Lanz™ said...

Amin ya rabbal alamin...