Thursday, December 25, 2008

PELIK TAPI BENAR!!!

hmm..malam jumaat..aku agak kepenatan..penat sgt..lepas aku kemas bilik..aku susun barang yang aku beli kat carrefour siang hari tadi.aku beli shampoo, cleanser safi balqis apricot n coffeemate aje..penat keluar hari ni..aku pun bersihkan diri n smbahyang isyak dalam jam 12++am..dekat2 jam 1 am gak la..selepas smbahyang, aku agak mengantuk..tapi aku meneruskan pembacaan novel aku pinjam "Air Mata Kasih".. sinopsis cter tu aku takleh cter sbb tak bis lagi baca..huhu..

Malam tu walau hujan tapi aku rasa agak panas sikit..tp kipas aku on..aku ttdo dengan pakaian lain sikit malam tu..tak perlu cter kat sini r kan camne pakaian tdo aku tu..tapi aku terkejut n bangun jam4:15am macam tu..aku masih ingat lagi masa tu..aku pelik pakaian aku bertukar lain iaitu warna merah tadi lain!!! Owh tidakkkkk...!!! tapi aku masa tu tengah mamai lagi..aku pk arghhh mimpi kot aku ni..aku ingat2 lupa apa aku pakai malam jumaat tu masa tu..aku tak terkejut ngat masa tu..aku terus sambung tdo..coz penat n ngantuk..

Esoknya hari Jumaat..bangun subuh n nak mandi bergegas gak coz aku bangun jam7am! !subuh dinasor la aku hari ni.huhu..malas nak g keje..semalam cuti qmas..merry qmas..tapi hari ni keje plak..aku pun rasa pelik ngan diri aku..barula aku sedar pagi tu yang semalam lain pakaian tdo aku..aku ingat apa aku pakai semalam.. tetapi aku pakai pakaian lain pagi ini..sape tukar baju aku??huhu.. or aku sendiri mamai semalam.tapi aku sedar..masih sedar..aku tak tukar baju la..baju yang aku pakai yang tertukar skrg baju tdo warna merah..smlm lain..aku ingat aku kemas malam tadi bilik aku..baju tdo aku pakai warna merah dah ada dalam tempat khas letak pakaian kotor semalam.baju tdo warna merah aku dah letak dalam bekas letak pakaian kotor yang aku letak dalam bilik aku..tapi sekarang aku tgh pakai baju tdo merah yang kotor..owh tidakkkkkkkkkkk!!! aku pakai ke? ntahla..aku tak tipu..aku buat tak kisah pagi ni walau aku rasa pelik sebab pk nak cepat g keje takut terlewat plak dahla bangun lambat..aku teringat dulu yang rumet masa kat ukm selalu nampak ada org tggu tepi katil aku tiap2 tgh malam masa aku tdo..dia selalu nampak..ntahla..aku tak sure nak pcya apa rumet aku nampak..macam ada orang jaga aku..tapi..ya..ada yang jaga iaitu Allah SWT kan..malaikat kiri kanan kan..tapi something yang aku rasa.kita pun perlu percaya perkara ghaib kan tetapi janganlah taksub..lagipun aku pernah nampak hantu sebelah aku masa aku sekolah menengah masa tu kat umah aku time nak tdo..masa tu bilik aku kat umah kampung sebelah bilik air..mungkin "keras"sikit bilik tu.hantu tu mengilai n aku tak dapat gerakkkan badan atau baca apa2...mungkin pe terjadi semalam aku tdo tak mengucap kalimah suci Bismillah.ttdo coz ngantuk yang amat sangat.jadi benda lain yang jaga.huhu!! dulu2 aku selalu kena kcau malam2(rasa kena tindih, tapi ikut teori sains sebab badan penat jadi rasa camtu)tapi aku takla tak lupa baca doa sebb takut masa kena tidih dulu2..tapi skrg lama benda tu tak kacau..Alhamdulillah...huhuhhu..takutttt...tapi aku teruskan juga bersiap nak g ofis..PELIK..PELIK..TAPI ITULAH KEBENARANNYA..


TAPI aku n rumet dulu pernah kena ilmu pukau kat kolej husin,UKM..habis duit n handset rumet aku kena curi..tapi aku tak kehilangan apa2..juz rumet aku aje.Alhamduliilah aku n rumet tak kena apa2.cuma aku rasa lemah aje badan..mungkin malam sebelum kejadian tu aku dah rasa tak sedap hati..wallet aku simpan dalam laci berkunci..biase aku main letak atas meja je..n malam tu aku rajin sikit mengaji Yasin malam jumaat..mungkin Allah SWT yang jaga yang buat aku tak kehilangan apa2..cuma aku lemah semangat aje lepas kena ilmu pukau tu..aku nangis..tapi after nangis semangat aku ok balik..cuma rumet aku keras hati sikit tak rasa sedih..aku yang over feeling..huhu..tapi atas siasatan polis..aku jadi macam suspect aje..orang sekitar bilik aku pun macam tu jugak.tanya aku macam2.yela aku tak kehilangan apa2 barang berharga camne org tak suspect kan aku..cuma aku terkena ilmu pukau jugak..tapi sebbaik rumet aku percaya pada aku.lagipun aku pun percaya rumet aku juga..sahabat baik katakan..yup, after kejadian tu rumet aku pinjam duit aku RM1 ribu nak bagi kat abang dia.sebab duit dia tak boleh ambik sebab bank card dia kena block..hari jumaat sempat la block bankcard..sebaik tak terjadi masa wikend kan..masa tu aku tahun 1 lagi di ukm,,duit tengah byk lagi..haha..(sombong la tu..hee)..kejadian tu bagi pengajaran pada aku..berhati2 la kan jangan lupa tdo basuh kaki baca doa pelindung..k chow..fokus keje lak..hari ni ramai tak datang keje..offday..bos aku pun tak datang..dalam 6 orang row aku ada 2 orang je keje ri ni termasuk aku...focus daa..time keje ni...sok cuti lagik!!yea yea..ngeh3

1 comment:

Lanz™ said...

dugaannn...bykkan bacaan ayat suci al-Quran k. Tido jangan lupa basuh kaki lu and baca doa tido. Tu baru dia..he.