Wednesday, January 14, 2009

so sleEpy..memOri seOrg kAwaN

huhu..mata ngantuk ngat coz tdo lewat...tapi aku berjaya stkat ni teruskan azam aku..solat hajat setiap hari..Alhamdulillah..dapat buat..walau ngantuk ngat...aku cuba...aku cuba jadi aku yang dulu..hee...dulu yang +ve or yg baik2 la...yg tak baik tgal2kan r kan...tapi aku ni agak ego juga..akui gak...bih2 g ngan si dia..tapi aku cuba buang ego aku yang tak lok..untuk kebaikan aku juga kan..kdg2 aku pentingkan diri sendiri..huhu..mybe si dia selalu ikut kerenah aku...lagi r prgai aku yang tak lok menjadik2..tapi skrg aku rasa aku ok dari dulu...tol tak?huhu..wtever maafin aku..tapi ego aku akan menjadi bila aku bengang..marah..mjuk..aku cepat marah..kelemahan aku..tapi cepat sejuk..tapi aku walau pentingkan diri..tapi aku akan abaikan kepentingan aku demi famili aku..mungkin kalau de jodoh ngan si dia aku berubah...coz si dia jadi suami aku n famili aku..Insyaallah..tapi skrg aku belaja jadi terbaik semampu yang boleh..(bukanla aku jahat tapi aku nak ubah kelemahan aku jadi baik coz setiap org ada kurang n lebih)..siapa tak nak kan jadi terbaik..

bila cakap sal dulu2, ingat kenangan aku ngan si dia, coursemate, n pakcik makcik cafe..haha..camne coursemate aku skrg huh? tak lupa gak bestfwend aku yang lain..aku dulu stay kat kolej kira popular gak r..kolej hussin onn..dak2 palapes..selalu aku dating ngan si dia kan..boleh aku cakap semua tahu..yg aku ingat pakcik cafe wish kat aku n si dia "moga berbahagia"..hehe..kenangan aku ngan si dia agak byk jugalah..dari 1st year aku ngan si dia..si dia senior aku..byk dia ajar aku ttg it or komputer...sebab kot skrg aku minat bab komputer..tapi basic aje la...aku bukan student comp science but student political science..hehe..tapi besh gak org tahu hub aku ngan si dia..sebab dak palapes ni suka kacau aku..huhu..gitu gak yg keje cafe..tapi bla dorg dah tahu aku ngan si dia couple so tak beranila dorg nak kco lagi..tapi ada gak aku terkilan ngan kawan aku,kerana aku ada si dia, kwn aku (lelaki la) tak mau kawan ngan aku...tapi b4 dis ktorg rapat r,,tapi dia memang kawan yang baik n kelakar dulu2..sape erk dia tu? dia coursemate aku..aku ni payah nak kawan ngan llaki..aku lebih ramai kawan perempuan..coz aku ni tak friendly ngan lelaki..payah..tdgr gak la dak laki cop aku sombong..huhu..dorg tak kenal aku.kan baik ngat kan lagi di cop gedik lak..huu..sebab tu kot aku rasa si dia la kawan rapat aku bukan aje istimewa kat hati aku (^^)..tapi ada juga kwan llaki yang baik.tapi boleh dikira ngan jari.sebab aku ni sensitip(pmpuan..ngee) tentulah boleh going on ngan org lelaki yang yang tak cakap kasar..lau kawan lelaki yang rapat ngan aku selain si dia boleh kata dorg memang pandai mik hati..tapi ada sorang laki ni kawan sekolah dulu..dulu masa sekolah aku tak rapat pun ngan dia..tapi masa u kebetulan terjumpa la masa nak balik kg..seat sebelah2..bukan main peramah kawan aku sorg ni...tapi lama2 ngada2.jam 3am pun suka call aku..mula2 layan gak (bodohnya aku) lama2 aku naik marah..knp?? sebab sedap dia sound aku marah aku tak angkat hp dia..gila..mamat tu memang gila..terus aku sengaje lost contact..ish2..sowi..emosi..aku tak suka org camtu.. erm...macam2 kan.. aku pun ada ragam sendiri..huhu..kawan perempuan aku semua baik2..kwan laki pun baik2 gak, kdg2 lagi baik dari prmpuan..pe2 si dia kawan aku paling baik!! pasni aku akan berhati2 kwn ngan lelaki..ngan perempuan pun..

p/s: bukan senang nak dapat sahabat baik..tapi old bestfwend aku yang aku paling ingat nama dia wan norziyana ismail..dia dah kawen..memang aku respek kat dia..terpaksa berhenti sekolah demi adik2 n sanggup keje macam2..tapi hikmah dapat suami yang "naikkan" famili dia..suami org senang n baik..bolehla sahabat aku tu tumpang senang.aku pun senang hati mdgrnya.ingat time sekolah,dia suka tdo kat dalam kelas sampai cikgu hentak dia ngan buku teks..aku memang terkejut tindakan cikgu tu..huhu..aku tak bape suka ingat time sekolah dulu..bih2 g from 1-5...tapi ada kenangan yang best2..biasela tu..(panjang plak entry aku..hik3)

1 comment:

Lanz™ said...

pjgnyer..byk kenangan..he